Biznes

System zarządzania ISO 9001 – dlaczego warto wdrożyć?

• Zakładki: 44


ISO 9001 to najbardziej znana, a zarazem najpopularniejsza norma zarządzania jakością, która jest honorowana na całym świecie. Stanowi ona potwierdzenie, że firma dostarcza najwyższej jakości produkty i usługi. Norma opisuje bowiem biznes w ujęciu procesowym, co pozwala integrować systemy zarządzania według określonego schematu. Warto bowiem mieć świadomość, że standaryzacja procesów jest obecnie najlepszym sposobem ograniczania ryzyka.

Dlaczego warto wdrożyć ISO 9001?

Za wdrożeniem ISO 9001 przemawia wiele kwestii, a przedsiębiorstwa, które wdrożyły tę normę cieszą się nie tylko dużym zaufaniem klientów, ale również mogą pochwalić się wyższą kulturą organizacyjną. Certyfikacja ISO pozwala również:

– zdefiniować procesy zachodzące w organizacji;

– sprecyzować odpowiedzialność za konkretne zadania;

– stworzyć deklarację w zakresie oferowania najwyższej jakości produktów i usług;

– zmniejszyć liczbę błędów, reklamacji, czy skarg, a co za tym idzie podnieść poziom zadowolenia klientów;

– wypracować systemowe podejście do rozwiązywania problemów, czy wdrażania zmian;

– integrować zewnętrzne przepisy z regulacjami stworzonymi wewnątrz firmy;

– sięgnąć w przyszłości po bardziej zaawansowane narzędzia optymalizacyjne.

Podsumowując należy stwierdzić, że ISO 9001 to certyfikat, który powinna posiadać każde przedsiębiorstwo. Chcąc go uzyskać warto zapoznać się z ofertą firmy Centre of Excellence, przy współpracy z którą powstał niniejszy artykuł.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
110 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.