Biznes

Na czym polega zewnętrzna obsługa BHP i dla kogo będzie najlepszą opcją? Odpowiadają eksperci z H&S Solutions

• Zakładki: 209


Zewnętrzna obsługa BHP to usługa szczególnie przydatna dla firm, które nie mają wystarczających zasobów lub doświadczenia, aby samodzielnie zarządzać swoimi programami BHP. Jest to rozwiązanie wielu zalet, które sprawdza się zarówno w przypadku dużych, jak i małych firm. 

Podjęcie współpracy z zewnętrzną firmą, która na stałe będzie zajmować się obsługą BHP, to nie tylko poprawa bezpieczeństwa pracy, ale również oszczędność czasu i pieniędzy. Jako że na ogół w małych firmach służbę BHP prowadzi pracodawca, zdjęcie z niego tego ciężaru uwolni jego moce przerobowe, pozytywnie wpływając na rozwój firmy. Z kolei duże firmy dzięki outsourcingowi BHP nie będą musiały ponosić kosztów zatrudnienia pełnoetatowego specjalisty ds. BHP, zapominając o kosztach ZUS, urlopów itp. Specjaliści są na bieżąco z przepisami i wszelkimi zmianami zachodzącymi w zakresie bezpiecznych praktyk, dlatego też mogą pomóc firmom w tworzeniu i utrzymywaniu skutecznych programów BHP. Firma zewnętrzna może również pomóc w identyfikacji potencjalnych problemów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w opracowaniu planu działania na ich rozwiązanie. Outsourcing BHP jest sposobem na zminimalizowanie lub całkowite wykluczenie ryzyka odpowiedzialności cywilnej i kar finansowych, które mogłyby zostać nałożone na pracodawcę w przypadku jakichkolwiek uchybień w zakresie BHP.

Jakie działania obejmuje obsługa BHP Wrocław?

  • Audyt BHP
  • Dokumentacja BHP
  • Ocena ryzyka zawodowego
  • Postępowanie powypadkowe
  • Nadzór BHP na budowach
  • Pomiar środowiska pracy
  • Wsparcie przy kontroli PIP i PIS

Outsourcing BHP – jak wybrać odpowiednią firmę?

Obsługa BHP Wrocław to usługa, która wymaga odpowiedniego doświadczenia i wiedzy. Wybierając firmę zewnętrzną, zwróć uwagę na to, czy ma udokumentowaną historię usług świadczonych dla innych firm. Sprawdź opinie innych klientów na temat firmy oraz jej poziomu obsługi klienta. Dobrym pomysłem jest również skontaktowanie się z poprzednimi lub obecnymi klientami firmy i zapytanie o ich doświadczenia w zakresie współpracy. Kolejnym ważnym czynnikiem jest cena usługi. Upewnij się, że cena jest adekwatna do jakości oferowanych usług. Na koniec warto sprawdzić, czy firma posiada odpowiednie certyfikaty potwierdzające jej profesjonalizm oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
189 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *