Biznes

Jak zastosować coaching biznesowy w firmie? Odpowiada Perfect Circle

• Zakładki: 217


Coaching biznesowy to narzędzie, które może pomóc firmom w osiągnięciu sukcesu. Zwiększa produktywność pracowników i ich motywację do osiągania celów. Coaching w biznesie przybiera różne formy, bazując na wielu technikach wzmacniających umiejętności osób tworzących daną firmę.  Jak zastosować coaching biznesowy w firmie? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Coaching biznesowy wspiera rozwój pracowników, zwiększając również efektywność zespołów w firmie. Może pomóc w identyfikacji słabych punktów, wyznaczaniu celów, ustaleniu priorytetów, budowaniu silnych relacji między pracownikami, a także tworzeniu kultury organizacyjnej opartej na szacunku i wsparciu. Pomaga w określeniu najlepszych praktyk i strategii, które pozwalają na optymalizację procesu decyzyjnego oraz zarządzanie ryzykiem. Coaching biznesowy może być pomocny przy tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, które mogą przyczynić się do poprawienia sytuacji finansowej firmy. Wszystkie te elementy wpływają na poprawę produktywności, jakość usług i ogólny sukces firmy.

Wdrażanie coachingu biznesowego w firmie

Przeanalizuj swoje potrzeby 

Coach biznesowy nie jest osobą, która w magiczny sposób rozwiązuje wszystkie problemy firmy, sprawiając, że od dnia, w którym przekroczy prób danej organizacji, nagle zamienia się ona w krainę mlekiem i miodem płynącą. Przed podjęciem współpracy z coachem zastanów się, który obszar wymaga poprawy. W tym celu przyjrzyj się wydajności pracowników, częstotliwości występowania problemów, a także opiniom klientów. Gdy już znajdziesz problematyczny obszar, musisz zastanowić się, jakiego typu coachingu biznesowego potrzebujesz. Ma on wzmacniać rozwój jednostki, np. menedżera danego działu czy może grupy, skupiając się na poprawie kluczowych umiejętności i kompetencji na danym stanowisku. 

Poinformuj pracowników o wkroczeniu na nową ścieżkę rozwoju

Pojawienie się coacha w firmie nie powinno być dla pracowników zaskoczeniem. Ludzie muszą zrozumieć, dlaczego coaching biznesowy jest konieczny, jakie ma przynieść korzyści, czego się oczekuje od załogi, a także jak będą wyglądać poszczególne sesje. Warto opracować wewnętrzną politykę zarządzania procesem rozwoju. 

Wyznacz konkretny cel

Wykorzystaj metodę SMART, by opracować właściwą strategię coachingową. Jest ona koncepcją formułowania celów w dziedzinie planowania. Nazwa jest akronimem angielskich słów wyrażających pięć postulatów dotyczących cech, którymi powinien się charakteryzować poprawnie sformułowany cel. Działania powinny być konkretne (specific), mierzalne (measurable), osiągalne (achievable), istotne (relevant) oraz określone w czasie (time-bound).

Nie pomijaj wizji 

To, że nie jest tak, jakbyś chciał, nie oznacza, że nie wiesz, do czego dążysz, na czym ci zależy. Wizja rozwoju firmy, czyli to, gdzie widzisz firmę za rok, dwa czy też pięć lat musi być dopasowana do ogólnego celu.  Z kolei coaching biznesowy powinien rezonować z wyznawanymi wartościami firmy. Zadbaj o to, by coach biznesowy dokładnie wiedział, na czym tak naprawdę ci zależy. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
226 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *