Dostosowany do potrzeb firmy w danej branży system CRM usprawnia nie tylko obsługę klienta, ale także komunikację wewnętrzną oraz inne procesy, za które odpowiadają działy marketingu, sprzedaży, obsługi posprzedażowej czy księgowości. Na co zwrócić uwagę, wybierając odpowiednie oprogramowanie? Jak wybrać system CRM do swojej firmy?
System CRM używany przez liderów na rynku
Nie warto wymyślać koła na nowo. Branża nieruchomości rozwijała się w ostatnich latach dynamicznie i wypracowała wiele ciekawych oraz skutecznych rozwiązań. Warto zatem korzystać z doświadczeń liderów na rynku i oprogramowania wspierające od dawna te firmy. Należy oczywiście zbadać indywidualne potrzeby pracowników, którzy będą korzystać z systemu CRM oraz uwzględnić specyfikę danej firmy – każda jest wyjątkowa, choć procesy są podobne. Wszystkie wskazówki, wątpliwości czy zastrzeżenia powinny zostać opisane. Następnie powinniśmy odszukać dostawców oprogramowania spełniającego nasze wymagania i porównać od nich oferty.
Należy mieć na uwadze, że perfekcyjne dostosowanie systemu CRM do wszystkich wymogów wskazanych przez pracowników może być zbyt trudne do uzyskania i po prostu nieopłacalne. Najlepszym rozwiązaniem często okazuje się wdrożenie zaawansowanego systemu od dostawcy, który specjalizuje się w projektowaniu systemów dedykowanych branży, w jakiej działamy. Vox Developer CRM nieruchomości skrojony jest na miarę potrzeb deweloperów oraz specjalistycznych biur nieruchomości i w obsłudze sprzedaży na rynku pierwotnym sprawdzi się najlepiej. Oczywiście zwrócić uwagę na indywidualne wymagania i preferencje, np. interfejs – przyjazny w obsłudze program zdecydowanie przyspieszy pracę osób, które na co dzień z niego korzystają.
Kolejnym aspektem, który należy rozważyć, zamawiając system CRM do swojej firmy, jest forma rozliczenia. Dostępne modele abonamentowe lub jednorazowy zakup licencji różnią się przede wszystkim nakładem inwestycji. W pierwszym przypadku będzie on mniejszy, a forma współpracy bardziej elastyczna. Zakup licencji na CRM wiąże się z dużym kosztem i koniecznością zmiany oprogramowania, jeśli obecne na którymś etapie rozwoju firmy przestanie spełniać oczekiwania. Warto upewnić się, czy model sprzedaży danej firmy zapewnia finansowanie rozwoju oprogramowania. Firma, która sprzedaje system „na zawsze”, może nie mieć środków na jego rozwój. Model abonamentowy zapewnia firmie tworzącej CRM bieżące finansowanie kolejnych ulepszeń i dobrego działu wsparcia klienta.
Z całą pewnością praca z wykorzystaniem systemu CRM będzie efektywniejsza, przyjemniejsza i pozwoli skupić się na najważniejszych aspektach pracy każdego specjalisty w firmie.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Voxcommerce.
Fot. Shutterstock.