Trwająca w ostatnich latach pandemia zmieniła zarówno sposób działania przedsiębiorstw, jak i zwyczaje zakupowe i zachowania klientów. Znaczna część działań przeniosła się do sieci, a przedsiębiorcy nauczyli się wykorzystywać potencjał internetu. Jedną z lepszych i sprawdzonych technik sprzedażowych online jest webinar. Oczywiście nie wystarczy nagrać jakiegokolwiek materiału i po prostu zaprezentować oferty – wówczas skutek może być odwrotny!
Polecamy lekturę artykułu https://magdalenap.com/jak-prowadzic-webinar-sprzedazowy/, z którego dowiecie się, dlaczego webinar jest skutecznym narzędziem sprzedażowym, a także jak poprowadzić webinar, żeby spotkał się z aprobatą widzów. Dla niecierpliwych zebraliśmy najważniejsze informacje w telegraficznym skrócie.
Dobry webinar, to wartościowy webinar
Żeby przekonać odbiorców do zakupów, należy w pierwszej kolejności przekonać ich do siebie. Jeżeli potencjalni klienci nie wiedzą kim jesteś, to nie zaufają Ci w kwestii zakupu. Dlatego na wstępie warto przybliżyć swoją postać, opowiedzieć o firmie i tym czym się zajmujesz. Pamiętaj, że suche fakty to nie wszystko – ważne, aby pokazać swoją pasję i profesjonalizm. Ważne, że obraz budujesz powinien być spójny. Dla potwierdzenia Twoich słów, możesz przedstawić rekomendacje dotychczasowych klientów.
Bardzo ważna jest także treść webinara – często, żeby zyskać, najpierw musimy coś dać naszym odbiorcom. Aktualnie najcenniejszą walutą jest fachowa, specjalistyczna wiedza. Pamiętaj, aby wiedza, którą przekazujesz była związana z Twoją ofertą – to ułatwi przejście z części przekazywania wiedzy, do części typowo ofertowej!
Artykuł powstał przy współpracy z Magdalenap.com
Foto: Shutterstock